onsdag, juni 10, 2009

En snabbis...

Jag och Movitz är på en snabbvisit i Bjärsjölagård för att hämta våra sista lådor och kläder. Tänkte att jag passar då på att säga "Hej" även till er...

Det har varit stressiga dagar de sista dagarna i och med flytten. Noll koll (ungefär som vanligt) på saker och ting. Liam har fått vara med på gympan i skolan utan gympakläder 2 gånger i rad, t.ex. Jag tror att jag ska köpa en stor anslagstavla eller whiteboard tavla som jag kan sätta upp små reminders på! Imorgon ska Movitz på utflykt med dagis och hör och häpna - jag har kommit ihåg att köpa lite gott till honom att ha med sig i ryggsäcken! Nu ska jag bara komma ihåg att ta bilkudden i garaget här innan vi far - det var ju egentligen av den anledningen vi körde hela vägen hit upp idag....

Liam har haft sin första "riktiga" skolavslutning idag. Tyvärr hade vi inte möjlighet att vara med, eftersom vi har tagit semester på fredag (ska åka till Stockholm för att träffa bl.a Mattias och Per och Kenneth och Frida - alla har ni hört talas om tidigare i bloggen, ju...). Så i stället firar vi att Liam gått ut första klass med att käka pizza ikväll. Jag och Movitz tar dem med hem från Sjöbo...

Ikväll är det dessutom landskamp på TV. Undrar om det blir nå't att "fira" efteråt? Har svårt att tro det... :-)

Nä, nu ska vi åka och hämta vårt kvällskäk!

3 kommentarer:

Familjen Stålnacke sa...

Vad mumsigt med pizza!! Vi har också firat avslutningen lite extra, fast våran middag kom från Byakrogen... hehe! Whiteboard är bra!! Själv hade jag Janne till att måla klädkammardörren i hallen med både magnetfärg och griffeltavelfärg, så där skriver vi upp allting som ska kommas ihåg från dag till dag, gympakläder, flöjten, läsläxan, frukten osv. Det har funkat ganska bra, så jag kör nog samma stuk inför höstterminen :-) Men nu är det sommarlov så nu släpper jag alla såna måsten :-)
Lycka till därborta i Södergård!
Kramis,
Susanne

Ulrika Berg Nilsson sa...

Hej hej, går bra med en snabbis med!!!! hihi

Ja man måste hitta ett sätt och komma ihåg alla grejor barnen skall ha i skolan, whiteboard låter som en bra idé, bara du inte glömmer att skriva på den :)

Heja Sverige!!

Kramen

Anonym sa...

Vi har en griffeltavla i hallen och det funka bra i början men nu är man så van att den sitter där så man tittar inte ens på den längre... Nåt kodlås på dörren istället. Att man kan inte låsa eller öppna dörren förrän man checkat av allt som skulle kommas ihåg.. Låter kanske lite långsökt ;) Men har man dåligt minne så har man..
STOR KRAM Jenny S